BONCUK NEDEN HASTALANDI? (Kukla Oyunu)
Dışarda hava bulutlu. Zaman zaman yağmur yağıyor.
Sınıflarımızda öğretmenlerimiz sonbahar ünitesini işliyor. Ben de Boncuk ve
Zeytin’in maceralarına bu hafta mevsime uygun giyinmeyen Boncuk’un hikayesini
ekledim.
Dün Workplay uygulamamızda bardak ve şişlerle oyuncaklar
üretmiştik. Bugün kukla oyunumuzun içine aynı materyallerden ürettiğim
kuklaları da ekledim. Böylece içerikte okulun ünitesi, biçim de dünkü
çalışmamız buluşmuş oldu.
DRAMAYA GİRİŞ – 2 (İkili üçlü oyunlarla etkileşim)
Drama odamızın duvarına basamaklar şeklinde zarfları
yapıştırdım. En son basamağın hizasına da bir yoğurt kasesi koydum.
Ben: Çocuklar minik kedimiz yukardaki kaseden süt içmek
istiyor. Süt içebilmesi için yardımınıza ihtiyacı var. Ona yardım eder misiniz?
Çocuklar: Eveet.
Ben: Burada gördüğünüz her basamaktan kedinin geçebilmesi
için o basamakta yazan oyunu başarı ile oynamamız lazım. Başarabilir miyiz?
Çocuklar: Eveeet.
Sırası ile el ele tutarak liderin dediğini yap oyunu,
sayılar kadar eşimle el ele tutuşma oyunu, ikili-üçlü heykel olma oyunu, avuç
içinde arkadaşımla topu düşürmeden taşıma oyunu ve çemberde hayali bir nesneyi
arkadaşıma verme oyunu, oynadık.
Oyun Türü: Drama Egzersizleri (Tam yapılandırılmış oyun)
Katılan Grup: 5 ve 6 yaşlar (ikiye bölünmüş guruplarla)
Süre: 30 – 35 dakika
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder