7 Temmuz 2014 Pazartesi

07 TEMMUZ UYGULAMA NOTLARI

KÜÇÜK BİR KEŞİF
Harika Çocuk E. 3.5 yaşında. Annesi fazlasıyla bağlı ve kendisi okulla ilgili sıkıntı yaşamıyor ama annesinin sürekli bekleme bölümünde oturmasını istiyor. Ben de harika çocuk E. ile daha önceden bahçede arabalarla oynamaya sözleşmiştim.
Oyuncak arabalarımızı alıp bahçeye çıktık. Bize harika çocuk E.’nin  yaşıtı harika çocuk Y’de eşlik etti. Arabaları kaydıraktan bıraktık, uçağımızı lastikler üzerinde uçurduk. Bu arada daha önce harika çocuk H.’de denediğim telefonla anneye bağlanma oyununu denedik. E. duygularını  çok güzel ifade etti ama annesinin okulda ayrılmaması konusunda en ufak geri adım atmadı. Onbeş dakika daha oynadık. Bu süreçte tırmanma merdiveninde E. ben olmadan hareket edemedi. Bu anı daha sonra anne ile konuşurken anne bu durum ile ilgili kendine özeleştiride bulundu.
Anne: Çocuğum düşer, yaralanır kaygısı ile bu tip oyunlarda hiç tecrübesi yok.
Sohbetimizin devamında harika çocuk E’nin annesi bu tip oyun ekipmanlarında çocuğunun gelişimi ile ilgili oyunlar oynatması gerektiğini ifade etti. Biz harika çocuk E ile farklı bir niyetle oyun kurmuşken küçük bir keşifte bulunmuş olduk.
Tüm annelere babalara bir soru:  Terazinin bir tarafına çiziksiz bir diz-öbür tarafına bedenini zorlayan, oyun yolu ile cesur girişimlerde bulunmak konusunda hangisini tercih edersiniz?
Etkinliğe katılan grup: İki çocuk
Etkinliğin türü: Fırsat oyunu
Süresi: 25 dakika (yaklaşık)


BU GEMİ BİRLİKTE GİDER
Okulumuzdaki bütün 5 yaş üstü çocukları ile bir drama uygulaması yaptık. Drama uygulamasının kazanımları grup odaklı idi. Grup içinde diğerini dinleme, gruba fikir sunma ve diğerinin varlığına saygı ile hareket etme fırsatları sunan bir program oluşturdum.
Uygulama grubu yaş önceliklerine göre iki gruba ayrıldı. Her grubun önüne büyük bir resim kağıdı koydum.  Her çocuk birer çizgi ekleyerek toplamda bir gemi yaptılar. Çizgilerin bütünü ile gemi yapmaları gerektiğini çalışmanın başında söyledim.
İkinci adımda geminin bir limandan diğerine varmak için çocuklardan güç alacağını; bu güç alma biçiminin ise grubun aynı anda adım atma oyunu ile gerçekleştirebileceğini söyleyerek, ikinci adımı oynattım.
Üçüncü adım yaşlara göre iki grup oluşturup çocukların bedenleri ile gemi yapmalarını istedim. Bu aşamada çocukların birbirleri ile müzkeresi ve sonuca ulaşmak için giriştikleri işbirliği görülmeye devamdı.
Bedenlerle geminin içinden ikişer çocuk seçtim ve gemilerinin kaptanı ve tayfası olarak birbirleri ile konuşabileceklerini söyledim. Uygulamanın bu aşaması verimli oynanamadı. Sanırım sorun benim yönergeyi verme biçimimdeydi.
Dördüncü adım yine birlikte yürüme oyunu ile geminin limanına geri dönmesi oldu. Böylece hem oyunu, hem de oynarken uyumlu yürümeyi pekiştirmiş oldum.
Son aşamada farklı yaş gruplarından karma üçer kişilik gruplar oluşturdum. Ve her çocuğa üçer tane ip verdim.
Ben: İplerinizi birleştirerek her grup kendi gemisini yapabilir.
Aynı çalışmayı altı kişilik küme oluşturarak da pekiştirdim ve çalışma sona erdi.
Genel değerlendirme: Gemide canlandırma aşaması yönergeden dolayı zayıf kaldı. 5 yaş grubundakiler canlandırma aşamasında sıkıldıklarını söyledi. Bu yüzden bu aşamayı planladığım sürede uygulamadım. Bir arada yürüme oyunu tüm grubun konsantrasyonunu birden topladı. İplerle gemi yapma oyununa hepsi katıldı. Büyüklerle karma gruplarda küçükler liderlik yapma fırsatı bulamıyor. Bir sonraki çalışmada yaş özelliklerine göre iki ayrı grup kuracağım.

Etkinliğe katılım: 5 yaş üstü 12 çocuk
Etkinliğin türü: Drama Uygulaması (Tam yapılandırılmış uygulama)
Etkinliğin süresi: 60 dakika






KUM HAVUZUMUZU YAPIYORUZ
Halil abimiz havuzumuzun alanını temizledi. 6 yaş üstü katılımcılarımıza da küreklerini, el arabasını, kovaları dağıttım. Havuz için gerekli kumu da çocuklara sundum. Çocuklar ellerinde kürek kova havuzlarına kum taşımaya, taşıdıkları kumu tırtıklamaya başladı.
Kahvaltı saati geldiğinde onları işlerinden zor ayırabildim. Yarın kendi kova ve küreklerini de getirecekler. İnşaat çalışmalarına kaldıkları yerden devam edecekler.

Etkinliğe katılım: 6 yaş üstü
Etkinliğin türü: Oyun sağlayıcılığı – yarı yapılandırılmış oyun uygulaması
Etkinliğin süresi: 40 dakika





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder