16 Temmuz 2014 Çarşamba

15.07.Salı Oyunla Gelişim Uygulamaları

KUKLA SAATİ
Bir gün önceki değerler eğitimi konusunu farklı bir hikaye ile pekiştirmeyi amaçladım.
“Boncuk ve Zeytin’in neredeyse eşit sayıda oyuncağı vardır. Ve her gün büyük keyifle oynarlar. Bir gün Zeytin’in annesi Zeytin’in oyuncaklarını yanlışlıkla atar ve Zeytin oyuncaksız kalır.  Zeytin oyuncaksız bir köşede otururken Boncuk oyuncaklarını alıp oynamaya gelir. Sizce hikaye nasıl devam edecek?
Efe (3 yaş): Boncuk oyuncaklarını paylaşsın.
Ben: Kim Boncuk olacak?
Hikaye bundan sonra benim Zeytin’i, Harika Çocuk F’ın Boncuk’u konuşturması ile devam etti. Hikaye Boncuk’un oyuncaklarını paylaşması ve Zeytin’in duygularını ifade etmesi ile tamamlandı.

Etkinliğe katılan grup: Tüm çocuklar
Etkinliğin türü: Kukla oyunu
Süresi: 30 dakika (yaklaşık)






ÇEMBERDE ODAKLANMA
Okulumuz miniklerini yaş özelliklerine göre ikiye böldük. Her iki grupla da aşağıdaki çalışmayı gerçekleştirdim.
Birinci adım; yaklaşık 10 cm. boyunda bir kurdeleyi bıyık gibi kullandım.
Ben: Sizce bu kurdele neye benziyor?
Harika Çocuklar: Bıyık.
Elimdeki kurdeleyi çemberde oturan miniklere verdim ve her biri sıra ile kurdeleyi kullanarak bir şey anlattı.
Harika Çocuk D: Kolye, bilezik.
Harika Çocuk D: Palyaço ağzı, Ninja kaplumbağa.
Harika Çocuk A: Salyangoz, ateş topu.
Harika Çocuk E: Ninja kaplumbağa, köpek.
Harika Çocuk E: Körebe, palyaço burnu
Harika Çocuk Z: Ağızla ilgili bir şey
Harika Çocuk B: Ninja kaplumbağa
İkinci adımda, Elimin üstüne el kremi sürdüm. Avuçtan avuca düşürmeden ileterek tüm grup kremi arkadaşına iletti. Krem azalarak en az iki tur döndü.
Üçüncü adımda, her çocuğa sırası ile bir ip verdim. İpleri ortak zemine koyduk. Her çocuk ipini istediği bir şekilde yerleştirdi ve yerine oturdu. Tüm grup ip koyma işini iki kez tekrarladı ve hiçbir çocuk daha önce konulan iplerin yerini değiştirmedi. İki tur sonunda;
Ben: Bu resim kağıdının üzerindeki ipleri neye benzetiyorsunuz, kulağıma fısıldayın.
Harika Çocuk D: Top (kağıdın içindeki küçük bir yuvarlağı işaret ederek.)
Harika Çocuk A: Ali Efe
Harika Çocuk E: Sıcak hava balonu
Harika Çocuk E: Zürefa
Harika Çocuk Z: Yılan
Harika Çocuk B: Daire ve şekil
Harika Çocuk D: Bilmiyorum

Genel notlar: 
Harika Çocuk D: Herkes yatay çizgileri çizerken, ilk yuvarlağı oluşturdu.
Harika Çocuk E: Yapılanları bilme konusunda çok yetenekli.
Harika Çocuk E: İkinci oyunu oynamak istemedi. Z bu oyunda E’e liderlik yaptı.
Harika Çocuk Z: Çok eğlenerek katıldı.
Harika Çocuk B: İzlediği çizgi filmleri sorgulamama neden olan bir sürü ipucu verdi.

Harika Çocuk Y: Ağlayarakgeldi, etkinliğe hemen başladı ve normalleşti.
Harika Çocuk A: Dikkati hızlı dağıldı.
Harika Çocuk Y: Dikkati dağınık, oyun bozuyor.
Harika Çocuk E: Krem oyununu istemedi ve katılmadı.

Etkinliğe katılan grup: 3-4 yaş grubu
Etkinliğin türü: Yapılandırılmıl Oyun Uygulaması (Mini Drama)
Süresi: 25 dakika (yaklaşık)





KUM HAVUZUNDA ÇALIŞMALAR
5 Yaş üstü Yaz Okulu öğrencilerimizin sabahtan beri sorduğu soru: Kum havuzuna ne zaman gideceğiz?
Öğleden sonra kum havuzuna gitme vakti geldiğinde kapıda sıraya dizilmeleri saniyeler aldı. Çalışmaya başlarlarken en popüler malzemeler yeni alınmış küreklerdi ve çocuklar bunların paylaşımında ilkin uzlaşamadı. Fakat kavga etmeksizin kürekler ilk kapanların elinde kaldı.
Çalışmaya başladıklarında günün sözü Harika Çocuk E’den geldi: Öğretmenler oturuyor, biz çalışıyoruz.
Oyun esnasında;
Harika Çocuk Z: Bu iş çok eğlenceli.
Harika Çocuk E: Çok güzel bir oyun, çok eğlenceli.
Kum taşıma işi (küreklerle el arabasına ve kovalara koyma-boşaltma ) ilk yarım saat büyüklerin kontrolünde geçti. Z ve Ö devam ederken yarım saatin sonunda E, Y, F kuleye geçti ve korsancılık oynamaya başladı. Bu sırada işe E ve C dahil oldu. Yaklaşık 20 dakika güzel bir işbirliği ve konsantrasyon ile işi sürdürdüler.
Hepsi gelip, biraz dinlenmeye başlayınca projenin devamını konuştuk.
Çocuklar çalışma grubunu dörde bölmeye ve her gruba boyama için bir alan vermeyi kararlaştırdı. Ayrıca her grup kendi alanını kendi istediği temada boyamaya karar verdi.
Çocuk 1: Biz orman yapalım.
Çocuk 2: Biz uzay yapalım.

Etkinliğe katılan grup: 5 yaş üstü
Etkinliğin türü: Yarı yapılandırılmış oyun

Süresi: 50 dakika (yaklaşık)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder