9 Temmuz 2014 Çarşamba

"9 TEMMUZ" OYUNLA GELİŞİM PROGRAMIMIZ UYGULAMALARI

KUM HAVUZUMUZDA İLK ETAP TAMAMLANDI
Dün karar verdiğimiz üzere çocuklarla kocaman bir oyuncak mağazasına gittik. Okulumuzdan çıkarken grubun en büyüğü Harika Çocuk Z. parasını teslim almıştı. Ben alışveriş sürecinde ve paraları öderken onlara karışmayacağımı söyledim. Oyuncak mağazasına girdiğimizde çocuklar gördükleri ilk oyuncakları almak isteyince bütçe aşıldı ve küçük bir yönlendirme ile sürece dahil oldum.
Ben: Çocuklar. Önce kum havuzunuzu yapmak için ihtiyaç duyduğunuz malzemeleri inceleyip, elinizdeki paraya göre seçimlerinizi yapın.
Küçük tartışmalar ve fikir ayrılıkları olmasına rağmen hiçbiri çözümsüz kalmadı. Sonunda iki kürek, bir tırmık, büyük bir kamyon ve bir kova seti almaya karar verdiler.
Kasaya ödemeyi yaptılar ve akılları diğer oyuncaklarda kalarak mağazadan ayrıldılar.
Okulumuza geldiğimizde minik işçilerimiz kum havuzunda oyuncaklarını paylaştılar. Burada da küçük anlaşmazlıklar çıkmasına rağmen yetişkinlerin hakemliğine ihtiyaç duymadan kendi aralarında hallettiler.
5 yaş grubundan Harika Çocuk E’nin oyuna katkısı 6 yaş üstü çocukların dikkatini çekti.
Harika Çocuk Ö: Egemen en az bizim kadar çalışıyor. Ona da dondurma alalım.

Etkinliğe katılan grup: 5 yaş üstü
Etkinliğin türü: Yarı yapılandırılmış oyun
Süresi: 60 dakika (yaklaşık)
Alışverişimizden bir an

Uygulamadan bir an


GAZETELERLE KOORDİNASYON
Dört yaş grubumuzun yedi minik üyesi, Harika Çocuk E’nin annesi N. hanım ve Berna öğretmenin katılımı ile eski gazete kağıtlarını kullanarak aşağıdaki oyunu oynadık.
İlk adımda gazeteleri dikey yırtarken hayvan sesleri çıkarttık. Yırtma bitince ses de bitti.
İkinci adımda yırtılmış gazetelerimizi arkamıza sakladık. Önümüzdeki boşluğa arkamızdaki gazeteleri kullanarak bir resim yaptık.
Harika Çocuk D.: Anne babasının yaşadığı yeri yaptı. Evimi seviyorum ama okulumu da yaptım. Gazetelerle ayrıntılı çalıştı. Grup içinde en ayrıntılı çalışan D görünüyordu.
Harika Çocuk B: Sözel ifadesi çok iyi. Sürekli oyunu ve beni yönlendiriyor. Arkadaşlarına göre dikkat çekici bir biçimde cevap hızı ve bu çalışmaya özel özgüveni önde görünüyor. Resmi kocaman oyuncak.
Harika Çocuk A: Ben yapamıyorum! Konuşmasını anlamakta zorluk çekiyorum. Havuz ve oyuncak çocuklar yapmış.
Harika Çocuk H: Havuz yapmış.
Harika Çocuk D: Annem, babam ve kendimi yaptım.
Harika Çocuk E: Banka yaptım. Herkes oturuyor.
Üçüncü adımda tüm yırtılmış gazete parçalarını birleştirdik ve bantlayıp gazeteden bir top yaptık. Topu arkadaşımızın ismini söyleyerek arkadaşımıza attık.

Etkinliğe katılan grup: 4 yaş gruplarımız
Etkinliğin türü: Mini Drama Uygulaması
Süresi: 20-25 dakika (toplam)
Gazetelerle oynarken odaklanmak


OYUN ÜRETME ATÖLYESİ
Grubu ikiye ayırdım. Her grubun oyununda kullanması için 4 minder, 3 top ve 1 gazete kağıdı verdim. Gruba bu malzemeleri kullanarak grupla oynayabilecekleri bir oyun üretmelerini istedim.
1.grup: Ö, A, Y, E, C
Grup uyumlu çalıştı. Ö oyunu kuran oldu. E yaşıtı olarak katkı verdi.
2.grup: A, F, Z, Y, E, E
1.grubun ürettiği oyunun ilk hali: Çocuklar ellerinde toplar minderden mindere geçiyor. Ortada gazete üzerinde duran oyuncu topu elden ele veriyor.
Ben: (Oyunu izleyen diğer gruba) Peki bu oyunu daha heyecanlı hale getirmek için ne yapabiliriz?
Öneriler sonrası:
Geliştirilmiş hali: Minderler bir karenin köşeleri gibi dört yöne koyulur. Gazete ortaya koyulur. Gazetenin üzerine ebe basmaktadır. Ebe elindeki üç topla minderden mindere geçmeye çalışanları vurmaya çalışır. Vurulan ebedir.
2.grubun ürettiği oyunun ilk hali: Çocuklar minderin üzerine gazete koydu. Gazetenin üzerine üç adet topu bıraktılar. Topları düşürmeden karşıya kadar taşıyıp getirmeye çalıştılar.
Ben: Ben: (Oyunu izleyen diğer gruba) Peki bu oyunu daha heyecanlı hale getirmek için ne yapabiliriz?
Geliştirilmiş hali: Diğer iki minderi, minder taşıyan oyuncunun yürürken ayağının altına koydular. Bir minderden diğerine basarak hedefe vardılar. Bu oyunu iki grubun yarışacağı biçimde oynamaya karar verdiler.

Etkinliğe katılan grup: 5 yaş üstü
Etkinliğin türü: Oyun üretme atölyesi (Yarı yapılandırılmış oyun)
Süresi: 35 - 40 dakika
Çalışmanın en değerli anı: tasarım

Ve oyun test edilir

Bu oyunda beceri ve dikkat ön planda


GAZETELERLE KOORDİNASYON
Sabah seansında uyguladığımız çalışmanın aynısını en küçüklerimiz ile yaptık.

Etkinliğe katılan grup: 3 yaş gruplarımız
Etkinliğin türü: Mini Drama Uygulaması

Süresi:  15- 20 dakika (toplam)
Miniklerle günün son çalışması

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder