KUM HAVUZUMUZDA İLK ETAP TAMAMLANDI
Dün karar verdiğimiz üzere çocuklarla kocaman bir oyuncak
mağazasına gittik. Okulumuzdan çıkarken grubun en büyüğü Harika Çocuk Z.
parasını teslim almıştı. Ben alışveriş sürecinde ve paraları öderken onlara
karışmayacağımı söyledim. Oyuncak mağazasına girdiğimizde çocuklar gördükleri
ilk oyuncakları almak isteyince bütçe aşıldı ve küçük bir yönlendirme ile
sürece dahil oldum.
Ben: Çocuklar. Önce kum havuzunuzu yapmak için ihtiyaç
duyduğunuz malzemeleri inceleyip, elinizdeki paraya göre seçimlerinizi yapın.
Küçük tartışmalar ve fikir ayrılıkları olmasına rağmen
hiçbiri çözümsüz kalmadı. Sonunda iki kürek, bir tırmık, büyük bir kamyon ve
bir kova seti almaya karar verdiler.
Kasaya ödemeyi yaptılar ve akılları diğer oyuncaklarda
kalarak mağazadan ayrıldılar.
Okulumuza geldiğimizde minik işçilerimiz kum havuzunda
oyuncaklarını paylaştılar. Burada da küçük anlaşmazlıklar çıkmasına rağmen
yetişkinlerin hakemliğine ihtiyaç duymadan kendi aralarında hallettiler.
5 yaş grubundan Harika Çocuk E’nin oyuna katkısı 6 yaş üstü
çocukların dikkatini çekti.
Harika Çocuk Ö: Egemen en az bizim kadar çalışıyor. Ona da
dondurma alalım.
Etkinliğe katılan grup: 5 yaş üstü
Etkinliğin türü: Yarı yapılandırılmış oyun
Süresi: 60 dakika (yaklaşık)
Alışverişimizden bir an |
Uygulamadan bir an |
GAZETELERLE KOORDİNASYON
Dört yaş grubumuzun yedi minik üyesi, Harika Çocuk E’nin
annesi N. hanım ve Berna öğretmenin katılımı ile eski gazete kağıtlarını
kullanarak aşağıdaki oyunu oynadık.
İlk adımda gazeteleri dikey yırtarken hayvan sesleri
çıkarttık. Yırtma bitince ses de bitti.
İkinci adımda yırtılmış gazetelerimizi arkamıza sakladık.
Önümüzdeki boşluğa arkamızdaki gazeteleri kullanarak bir resim yaptık.
Harika Çocuk D.: Anne babasının yaşadığı yeri yaptı. Evimi
seviyorum ama okulumu da yaptım. Gazetelerle ayrıntılı çalıştı. Grup içinde en
ayrıntılı çalışan D görünüyordu.
Harika Çocuk B: Sözel ifadesi çok iyi. Sürekli oyunu ve beni
yönlendiriyor. Arkadaşlarına göre dikkat çekici bir biçimde cevap hızı ve bu
çalışmaya özel özgüveni önde görünüyor. Resmi kocaman oyuncak.
Harika Çocuk A: Ben yapamıyorum! Konuşmasını anlamakta
zorluk çekiyorum. Havuz ve oyuncak çocuklar yapmış.
Harika Çocuk H: Havuz yapmış.
Harika Çocuk D: Annem, babam ve kendimi yaptım.
Harika Çocuk E: Banka yaptım. Herkes oturuyor.
Üçüncü adımda tüm yırtılmış gazete parçalarını birleştirdik
ve bantlayıp gazeteden bir top yaptık. Topu arkadaşımızın ismini söyleyerek
arkadaşımıza attık.
Etkinliğe katılan grup: 4 yaş gruplarımız
Etkinliğin türü: Mini Drama Uygulaması
Süresi: 20-25 dakika (toplam)
Gazetelerle oynarken odaklanmak |
OYUN ÜRETME ATÖLYESİ
Grubu ikiye ayırdım. Her grubun oyununda kullanması için 4
minder, 3 top ve 1 gazete kağıdı verdim. Gruba bu malzemeleri kullanarak grupla
oynayabilecekleri bir oyun üretmelerini istedim.
1.grup: Ö, A, Y, E, C
Grup uyumlu çalıştı. Ö oyunu kuran oldu. E yaşıtı olarak
katkı verdi.
2.grup: A, F, Z, Y, E, E
1.grubun ürettiği oyunun ilk hali: Çocuklar ellerinde toplar
minderden mindere geçiyor. Ortada gazete üzerinde duran oyuncu topu elden ele
veriyor.
Ben: (Oyunu izleyen diğer gruba) Peki bu oyunu daha
heyecanlı hale getirmek için ne yapabiliriz?
Öneriler sonrası:
Geliştirilmiş hali: Minderler bir karenin köşeleri gibi dört
yöne koyulur. Gazete ortaya koyulur. Gazetenin üzerine ebe basmaktadır. Ebe
elindeki üç topla minderden mindere geçmeye çalışanları vurmaya çalışır.
Vurulan ebedir.
2.grubun ürettiği oyunun ilk hali: Çocuklar minderin üzerine
gazete koydu. Gazetenin üzerine üç adet topu bıraktılar. Topları düşürmeden
karşıya kadar taşıyıp getirmeye çalıştılar.
Ben: Ben: (Oyunu izleyen diğer gruba) Peki bu oyunu daha
heyecanlı hale getirmek için ne yapabiliriz?
Geliştirilmiş hali: Diğer iki minderi, minder taşıyan
oyuncunun yürürken ayağının altına koydular. Bir minderden diğerine basarak
hedefe vardılar. Bu oyunu iki grubun yarışacağı biçimde oynamaya karar
verdiler.
Etkinliğe katılan grup: 5 yaş üstü
Etkinliğin türü: Oyun üretme atölyesi (Yarı yapılandırılmış
oyun)
Süresi: 35 - 40 dakika
Çalışmanın en değerli anı: tasarım |
Ve oyun test edilir |
Bu oyunda beceri ve dikkat ön planda |
GAZETELERLE KOORDİNASYON
Sabah seansında uyguladığımız çalışmanın aynısını en
küçüklerimiz ile yaptık.
Etkinliğe katılan grup: 3 yaş gruplarımız
Etkinliğin türü: Mini Drama Uygulaması
Süresi: 15- 20 dakika
(toplam)
Miniklerle günün son çalışması |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder