23 Temmuz 2014 Çarşamba

21.07 Oyunla Gelişim Uygulamaları

OYUNUN İÇİNDE OYNAMAK

Bugünkü drama egzersizimiz görme duyumuzu kullanmadan diğer duyularımızla ve tamamlayıcılarla hareket etme üzerine kurgulandı. Etkinliğin başlangıcı ve geçişlerini de bir oyun olarak tasarladım.
Bir karton üzerine basit bir kroki çizdim. Amaç bir geyiğin aç arkadaşına üç engeli aşarak yemek götürmesi. Zorluk mağarada geyiği yakalamak isteyen kaplan. Çocuklar her engeli başarı ile oynarsa kaplan mağaradan çıkamayacak.

1.engel: Arkadaşlarını gözleri kapalı gezdir. Sonra sen gözlerini kapat arkadaşın seni gezdirsin.
2.engel: Gözlerin kapalı eline verilen nesneleri tanı.
3.engel: Arkadaşının sırtına benim söylediğim şeyi çiz. Arkadaşın onun ne olduğunu anlamaya çalışsın.

Uygulama Notları: Çocukların oyuna ilgi duyması çok kolay sağlandı. Birinci engel en uzun süreli oynanan oyun oldu. Oyunun ilk oynanmasında çocuklar arkadaşının gözü kapalı olmasına dikkat etmeden yürüdüler. Hızlı hareket ettiler ve arkadaşlarının ihtiyacını göz etmediler. Oyuna bir kural ekledim: en hızlı yürüyen çift kaplana bir parça et kaptırır. Bu andan itibaren yavaş olmaya özen gösterdiler. Oyuna eklenen yeni kural konrollerini arttırdı.
Bir oyundan diğerine oyunla geçiş ilgiyi hep diri tuttu. Diğer iki egzersizde de ikili eşleşmeler oldu ve her birinde es değişikliğine gittim. Çalışma boyunca hiçbir anlaşmazlık yaşanmadı.

Oyunun İsmi: Drama Egzersizi (Tam yapılandırılmış oyun)
Oyunu Oynayan Yaş Grubu: 5-6 yaş ve 6 yaş üstü (iki ayrı grup)
Oyunun süresi: 30 dakika







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder