OYUNUN
İÇİNDE OYNAMAK
Bugünkü
drama egzersizimiz görme duyumuzu kullanmadan diğer duyularımızla ve
tamamlayıcılarla hareket etme üzerine kurgulandı. Etkinliğin başlangıcı ve
geçişlerini de bir oyun olarak tasarladım.
Bir karton
üzerine basit bir kroki çizdim. Amaç bir geyiğin aç arkadaşına üç engeli aşarak
yemek götürmesi. Zorluk mağarada geyiği yakalamak isteyen kaplan. Çocuklar her
engeli başarı ile oynarsa kaplan mağaradan çıkamayacak.
1.engel:
Arkadaşlarını gözleri kapalı gezdir. Sonra sen gözlerini kapat arkadaşın seni
gezdirsin.
2.engel:
Gözlerin kapalı eline verilen nesneleri tanı.
3.engel:
Arkadaşının sırtına benim söylediğim şeyi çiz. Arkadaşın onun ne olduğunu
anlamaya çalışsın.
Uygulama
Notları: Çocukların oyuna ilgi duyması çok kolay sağlandı. Birinci engel en
uzun süreli oynanan oyun oldu. Oyunun ilk oynanmasında çocuklar arkadaşının
gözü kapalı olmasına dikkat etmeden yürüdüler. Hızlı hareket ettiler ve
arkadaşlarının ihtiyacını göz etmediler. Oyuna bir kural ekledim: en hızlı
yürüyen çift kaplana bir parça et kaptırır. Bu andan itibaren yavaş olmaya özen
gösterdiler. Oyuna eklenen yeni kural konrollerini arttırdı.
Bir oyundan
diğerine oyunla geçiş ilgiyi hep diri tuttu. Diğer iki egzersizde de ikili
eşleşmeler oldu ve her birinde es değişikliğine gittim. Çalışma boyunca hiçbir
anlaşmazlık yaşanmadı.
Oyunun İsmi:
Drama Egzersizi (Tam yapılandırılmış oyun)
Oyunu
Oynayan Yaş Grubu: 5-6 yaş ve 6 yaş üstü (iki ayrı grup)
Oyunun süresi:
30 dakika
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder