PAYLAŞMANIN DEĞERİ ÜZERİNE BİR DRAMA ÇALIŞMASI
Bugünkü drama çalışmamız değerler eğitimi kapsamında
kurgulanmıştır. Çalışma tavşan ailesine yardım eden maymun ailesi kurgusu
üzerine yapılandırılmıştır. Çalışmanın ısınma oyunlarını; havuç tarlası oyunu
ve muz ağacı oyunu isimli iki ısınma oyunu oluşturmuştur. Daha sonra grubumuz
ikiye bölünmüş olup bir grup tavşanlar, diğer grup maymunlar ailesini
oluşturmuştur.
Bir grup ben anlatırken anlattıklarımı bedenleri ile
canlandırmış diğer grup sıra kendilerine gelene kadar izlemiştir.
Maymun ailesinin bol muz veren ağaçları varmış. Ailenin
yiyeceğinden fazla muzu varmış ve bazen çok yemekten yorgun düşüp yürürlerken
karınları ağrırmış. (Çeşitli duygu durumlarını oynayabilecekleri bir
çeşitlendirme yaptım.)
Tavşan ailesinin de bir havuç tarlası varmış. Her sabah
uyanır uyanmaz tarlalarını ekmeye-biçmeye giderlermiş. (Diğer grupta olduğu
gibi çeşitli duygu durumları bedenleri ile canlandırılır.)
Sorun: Bir gün çok yağmur yağar. (Yağmur sesini çocuklar ile
birlikte çıkarttık.) Tavşan ailesinin bütün havuçlarını sel alır götürür.
Tavşan rolünü oynayanlardan bir kenarda çok üzgün
oturmalarını istedim. Maymun ailesinden bir oyuncu seçip gruba yönelmesini
istedim.
Oyuncu: Ne oldu?
Devamında çocuklar doğaçlama yaptılar. Sıra ile anne maymunu
anne tavşanla, baba maymunu baba tavşanla da ikili doğaçlamalarda buluşturdum.
Sonuç: Benim yönlendirmeme gerek kalmadan tüm oyuncular
yardım etme, muzlarını paylaşma talebini kendileri iletti. Önceki
doğaçlamalarda gerçekleşen iyilikler ardından yapılanlara örnek oldu
diyebilirim.
OKULUMUZU RESİMLİ BİR OYUNLA YORUMLAMAK
Aşağıda geliştirdiğimiz yorumlayıcı oyun bir öğrencimizin
okul fobisini oyun yolu ile ve oyun ortamında konuşabilmek için oluşturulmuştur.
Yaz okulumuza farklı okullardan gelen üç öğrencimiz ve çalışma yapacağımız
Harika Çocuk A. ‘ya birer tane büyük resim kağıdı verdim. Okullarını çizmelerini ama detaya
girmemelerini istedim. Sonra resim kağıtlarını yere bıraktılar. Belli bir mesafeden
bir nesneyi okullarının üzerine attılar. Atılan nesnesi çizdiği resimdeki okula
en yakın olan ona sorduğum sorulara yanıt vererek resim çizmeye devam etti.
Sorular: Okulumda sevdiklerim. Okulumda sevmediğim şeyler. Ben öğretmen
olsaydım ….. yapardım yada yapmazdım…
Oyun oynarken elde ettiğimiz notlar ve yorumları aile ile
paylaşılmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder