OYUN ÜRETME ATÖLYESİ
Grupla drama odasında buluştuk. Bir önceki oyun üretme
atölyesinin malzemeleri de odamızda hazırdı. Önce bir önceki hafta ürettiğimiz
oyunları hatırladık. İlk önce hangi grubun oyunu ile başlayacağımıza aşağıdaki
yönergeden sonra karar verdik:
Ben: Sizden okulumuz gibi gemi olmanızı istiyorum. Bunu
bedenimizi kullanarak yapacağız. İlk önce ve uyumlu olan grubun oyununu
oynayarak başlayacağız.
Önce topla olduğu yerden minderlerde yer değiştireni vurma
oyununun kurallarını konuştuk. Çocukların aşağıdaki oyun meselelerini
planlamasına olanak verdim.
Oyun alanını ve minder mesafelerini tartıştılar.
Oyunda hakem olup olmamasını ve kimlerin hakem olacağını
tartıştılar.
Oyunda top toplayıcıların olmasına karar verdiler.
Harika Çocuk E: Oyunun adı kızartmaca oyunu olsun.
Tasarımda yaşları büyük olanlar daha etkindi.
İkinci oyunu da aynı biçimde tartıştık. Oyun ikişer kişi ile
oynanıyor. Ama burada beş oyuncu var. Sorunumuzu nasıl çözeriz?
Harika Çocuk Y: Bizden biri gelsin ama haksızlık olur. İki
kere oynanmış olur.
Harika Çocuk: Siz oynayın öğretmenim.
Buna kimse itiraz etmedi ve onlarla oynarken kimse de bana
şaka yapmadı, oynamamı yadırgamadı. Eşleşmeler için de aşmamız gereken bir
problem vardı:
Ben: Bu oyunda ayrı yaş gruplarından çocuklar var. Adaletli
bir eşleşme yapar mısınız?
Büyük küçük dağılımına dikkat ederek bir eşleşme yaptılar.
Bu oyun ilk oyuna göre daha yarışmacıydı. Sonuca itiraz geldi.
Harika Çocuk Ö: Efe’ler bizden bir adım önce başladı.
Oyuna genel yorum: Oyunun nasıl oynanacağını konuşurlarken
fikir ayrılıklarına düştükleri zamanlar yada aynı anda iki çocuğun önerisi
olduğu zamanlar oldu. Bu oynayacakları oyunu tasarlamalarına engel olmadı.
Mutlaka bir kural seçilip diğer aşamaya geçildi. Oyunu oynarken aynı gayret
olmasa da oyunu tasarlarken birbirleri ile ilgilenmeleri ve uzlaşma çabaları
yüksekti.
Etkinliğe katılan grup: 5 yaş üstü
Etkinliğin türü: Oyun Tasarım Atölyesi
Süresi: 40 dakika
(yaklaşık olarak)
MİNİKLER HAYVANLARINA YAŞAM ALANI OLUŞTURUYOR
Bu oyun okulumuzun küçük gruplarının yarı yapılandırılmış
oyun ortamındaki tutumlarını gözlemlemek için kurgulanmıştır.
Ben: Çocuklar bu sepetten istediğiniz bir hayvanı, elimdeki
gazeteyi ve ip parçalarını alarak hayvanınıza bir ev yapabilirsiniz.
Sıra ile oyun malzemelerini verdim ve onları oyunlarını
oynarken öğretmenleri ile beraber izlemeye başladım. Öğretmenimiz oyunun
başında birkaç öğrencimizi yönlendirince çalışmanın amacını anlattım.
Ben: Çocukların birbirine yada kendilerine zarar verme
ihtimali varsa önleyici yada düzenleyici olabiliriz. Şu anda aynı oyun
alanlarında kendi sınırlarını çizip oyun oynamaya başladılar. Sınır ihlali
sorunları, yapmaya çalışıp yapamama, bir başka arkadaşını oyununa almayı isteme
(yada istememe) gibi durumları önce kendileri aşmaya çalışsınlar. Biz onların
oyunlarını oynamalarını izleyeceğiz ve oyun okur yazarlığı yapmayı öğreneceğiz.
Bu oyunda gözlem formlarımız
ve metodumuz tam oluşmadığı için serbest notlar aldım.
Harika Çocuk A: Oyunu ilk bırakan.
Harika Çocuk Y: Oyunu bıraktı. Ayna karşısında, dans barında
bir oyun geliştirdi.
Harika Çocuk B: Diğerlerine bakarak o da oyununu bıraktı.
(bitirdim diyerek)
Harika Çocuk E: Bu üçlünün ardından oyunu bıraktı.
Harika Çocuk E: Okulumuza yeni başlayan Eren ağlayarak geldi
ama oyuna hızla katıldı. Oyun boyunca D ile iletişim halinde idi. D ile oynamak
istedi.
Etkinliğe katılan grup: 3-4 yaş
Etkinliğin türü: Yarı Yapılandırılmış oyun
Süresi: 20 dakika
(yaklaşık olarak)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder