17 Temmuz 2014 Perşembe

16.07 - Oyunla Gelişim Uygulamaları

OYUN ÜRETME ATÖLYESİ
Grupla drama odasında buluştuk. Bir önceki oyun üretme atölyesinin malzemeleri de odamızda hazırdı. Önce bir önceki hafta ürettiğimiz oyunları hatırladık. İlk önce hangi grubun oyunu ile başlayacağımıza aşağıdaki yönergeden sonra karar verdik:
Ben: Sizden okulumuz gibi gemi olmanızı istiyorum. Bunu bedenimizi kullanarak yapacağız. İlk önce ve uyumlu olan grubun oyununu oynayarak başlayacağız.
Önce topla olduğu yerden minderlerde yer değiştireni vurma oyununun kurallarını konuştuk. Çocukların aşağıdaki oyun meselelerini planlamasına olanak verdim.
Oyun alanını ve minder mesafelerini tartıştılar.
Oyunda hakem olup olmamasını ve kimlerin hakem olacağını tartıştılar.
Oyunda top toplayıcıların olmasına karar verdiler.
Harika Çocuk E: Oyunun adı kızartmaca oyunu olsun.
Tasarımda yaşları büyük olanlar daha etkindi.
İkinci oyunu da aynı biçimde tartıştık. Oyun ikişer kişi ile oynanıyor. Ama burada beş oyuncu var. Sorunumuzu nasıl çözeriz?
Harika Çocuk Y: Bizden biri gelsin ama haksızlık olur. İki kere oynanmış olur.
Harika Çocuk: Siz oynayın öğretmenim.
Buna kimse itiraz etmedi ve onlarla oynarken kimse de bana şaka yapmadı, oynamamı yadırgamadı. Eşleşmeler için de aşmamız gereken bir problem vardı:
Ben: Bu oyunda ayrı yaş gruplarından çocuklar var. Adaletli bir eşleşme yapar mısınız?
Büyük küçük dağılımına dikkat ederek bir eşleşme yaptılar. Bu oyun ilk oyuna göre daha yarışmacıydı. Sonuca itiraz geldi.
Harika Çocuk Ö: Efe’ler bizden bir adım önce başladı.

Oyuna genel yorum: Oyunun nasıl oynanacağını konuşurlarken fikir ayrılıklarına düştükleri zamanlar yada aynı anda iki çocuğun önerisi olduğu zamanlar oldu. Bu oynayacakları oyunu tasarlamalarına engel olmadı. Mutlaka bir kural seçilip diğer aşamaya geçildi. Oyunu oynarken aynı gayret olmasa da oyunu tasarlarken birbirleri ile ilgilenmeleri ve uzlaşma çabaları yüksekti.
Etkinliğe katılan grup: 5 yaş üstü
Etkinliğin türü: Oyun Tasarım Atölyesi
Süresi:  40 dakika (yaklaşık olarak)





MİNİKLER HAYVANLARINA YAŞAM ALANI OLUŞTURUYOR
Bu oyun okulumuzun küçük gruplarının yarı yapılandırılmış oyun ortamındaki tutumlarını gözlemlemek için kurgulanmıştır.
Ben: Çocuklar bu sepetten istediğiniz bir hayvanı, elimdeki gazeteyi ve ip parçalarını alarak hayvanınıza bir ev yapabilirsiniz.
Sıra ile oyun malzemelerini verdim ve onları oyunlarını oynarken öğretmenleri ile beraber izlemeye başladım. Öğretmenimiz oyunun başında birkaç öğrencimizi yönlendirince çalışmanın amacını anlattım.
Ben: Çocukların birbirine yada kendilerine zarar verme ihtimali varsa önleyici yada düzenleyici olabiliriz. Şu anda aynı oyun alanlarında kendi sınırlarını çizip oyun oynamaya başladılar. Sınır ihlali sorunları, yapmaya çalışıp yapamama, bir başka arkadaşını oyununa almayı isteme (yada istememe) gibi durumları önce kendileri aşmaya çalışsınlar. Biz onların oyunlarını oynamalarını izleyeceğiz ve oyun okur yazarlığı yapmayı öğreneceğiz.
Bu oyunda gözlem formlarımız  ve metodumuz tam oluşmadığı için serbest notlar aldım.
Harika Çocuk A: Oyunu ilk bırakan.
Harika Çocuk Y: Oyunu bıraktı. Ayna karşısında, dans barında bir oyun geliştirdi.
Harika Çocuk B: Diğerlerine bakarak o da oyununu bıraktı. (bitirdim diyerek)
Harika Çocuk E: Bu üçlünün ardından oyunu bıraktı.
Harika Çocuk E: Okulumuza yeni başlayan Eren ağlayarak geldi ama oyuna hızla katıldı. Oyun boyunca D ile iletişim halinde idi. D ile oynamak istedi.

Etkinliğe katılan grup: 3-4 yaş
Etkinliğin türü: Yarı Yapılandırılmış oyun

Süresi:  20 dakika (yaklaşık olarak)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder