8 Temmuz 2014 Salı

08 TEMMUZ OYUNLA GELİŞİM UYGULAMALARI

ZEYTİN VE BONCUK’UN MACERALARI DEVAM EDİYOR
Kukla oyunumuza başlarken önceki hafta oynadığımız oyunun konusunu hatırladık. Ve tabii ki kuklalarımızın ismini.
Bu günkü oyunumuzun konusu ise; Zeytin’le Boncuk lunaparkta en sevdikleri oyuncağa büyük oyuncak bir arabaya binmekten hoşlanır. Fakat bu oyunda Boncuk hep şoför olmak ister ve direksiyonu hiç bırakmaz. Boncuk kendi istediği gibi oynamadığı sürece oyunu hep bozar.
Bu noktada çocuklardan Boncuk’un davranışını yorumlamalarını istedim. Çocuklar Boncuk’a oyuncakla sadece kendisinin oynayamayacağını Zeytin’in de oynamasına müsaade etmesi gerektiğini söyledi. Oyun çocukların söylediği biçimde bir daha tekrarlandı.
Kukla oyununun başında Harika Çocuk Y. ve E. isteksiz ve ağlamaklı idi. Oyunu izlerken her ikisinin de yüz ifadesi değişti.
Etkinliğe katılan grup: Tüm öğrenciler
Etkinliğin türü: Kukla gösterisi
Süresi: 40 dakika (yaklaşık)

Kukla gösterisinden bir an


UYKU ODASINDA ÇADIR
Uykucu harika miniklerimizin geçtiğimiz günlerde uyumadan önce bir çadırda uyuma hayalini anlatmaları uygulamamızın çıkış noktası oldu. Önce öğretmenlerimizle tülleri asacağımız ipleri kirişlere astık. Çadır yapacağımız alanın altına yatakları sıraladık. Çocukları uyku odasına getirdik.
Ben: Çocuklar bugün büyük bir çadırın içinde uyumak ister misiniz?
Çocuklar: Ne büyük bir çadır mı?
Ben: Ama bunun için önce kendi çadırımızı üreteceğiz.
Harika Çocuk 1: Ejderhalara karşı büyük bir çadır.
Harika Çocuk 2: Ormanda bir çadır mı?
Harika Çocuk 3: Çadırın kapısı olmalı.
Hepsi kumaşların bir ucundan tuttu ve epeyce karmaşık bir işe giriştiler. İplere dolandılar, kumaşları iplerin üzerine koymaya çalıştılar ve 10-15 dakika hummalı bir uğraşın içine girdiler. Daha sonra harika minikler sınıflarına indi. İki öğretmenimiz çadırın çatısını düzeltip iplerle sağlamlaştırdı.
Çocuklar sınıfında iken;
Ben: Çadırımızın çatısı şeffaf. Bakınca gökyüzünü görebiliriz. Sizce gece olduğunda ne görürüz?
Çocuklar: Yıldızlar, aydede.
Ben: O zaman yıldızlar ve ay dedeyi yapalım ve çadırımızın tepesine koyalım.
Çocuklar öğretmenlerinin çizdiği yıldızı kestiler, içini boyadılar. Üçerli, dörderli gruplar halinde yıldızlarını çadırlarını uyuyacakları yatağın üstüne bıraktılar.
Yatmaya geldiklerinde çocuklara tavşan ve yıldız diye bir hikaye anlattım.
Bu çalışmanın eğitimsel değeri; küçük yaş gruplarında kesme, sınırlı boyama, uzanıp ipe kumaş asma, dağınık ipi çözme (yada çözmeye çalışma), hikaye dinleme, tasarım yapma ve yaptıklarını uygulamaya çalışma gibi kazanımlar; bir ders gibi sıralı olmayıp esnek geçişli iç içe kullanılan ve çocuğun katılımının tamamen iç motivasyonla sağlandığı bir uygulama olmasıdır.
Etkinliğe katılan grup: 3-4 yaş gruplarımız
Etkinliğin türü: Fırsat Oyunu
Süresi: 30 -35 dakika (toplam)

Çadır yapma faaliyeti

Heyy çocuklar çok güzel bir çadırımız var

Şimdi sıra yıldızları kesmek-boyamak

Yıldızlar altında uyku vakti


KUM HAVUZUNDA FAALİYETLER TAM HIZ DEVAM
Sabahtan beri harika inşaatçılarımız (6 yaş üstü) yarım kalan işlerine ne zaman devam edeceklerini sordular. Saat 14.00’de hadi bakalım kum havuzu işçileri mesaimiz başlıyor dediğimde hepsi dizime sarılmıştı bile.
Oyunda görev paylaşımları dünün aynısı oldu. Harka Çocuk Ö. ve Z. kürekle arabalara kum koydular. Harika Çocuk A. büyük araba ile kumu taşıma ve boşaltma işini üstlendi. Harika Çocuk E. sessiz ve sakin bir biçimde taşıma işini yürüttü. Bir süre sonra engelli oyun parkurunu kendisine yol yaptı, kumu bu parkurdan taşıdı. Oyunu yalnız ama keyifli oynadı.
Harika Çocuk Y. ve A.  malzeme kullanma konusunda küçük bir anlaşmazlık yaşadı ama kısa zamanda aralarında hallettiler.
Harika Çocuk E. kendi getirdiği oyuncaklar ile uyumla ve beceri ile oynadı.
Bugün oyunumuza beş yaşındaki harika çocuklar da eklendi. Harika Çocuk E. ve A. kum taşıma işine katıldı. Kızlar ise kulede bebekleri ile oynamayı tercih etti. Harika çocuk E. bu oyunda da onay ve temas ihtiyacında.
Harika Çocuk C: Üst kata çıkıyordum ama merdivenlerden inemiyordum. Biraz önce kendi kendime inmeyi başardım.
Uygulamanın sonunda 6 yaş üstü öğrencilerimizle toplantı yaptık. (Hepsi kum havuzunun içine oturdu.)
Ben: Yarın havuzun içinde çalışacağız. Havuzda ne gibi işler yapmalıyız? Bunu planlayalım ve ihtiyacımız olan malzeme listemizi yapalım. Yarın sabah bir oyuncak mağazasına gidip, lazım olan malzemelerimizi alalım.
(Şaşkınlık)
Harika Çocuk Y.: Çatıya kaydırak yapalım.
Harika Çocuk 1: Kum havuzu evini boyayalım.
Harika Çocuk 2: Sprey boya ile boyayalım.

Harika Çocuk Ö.: Herkes bir şeyi Nedim Abiye hatırlatma görevini alsın.

Kum havuzu yapım çalışmaları ciddi bir iştir

Kürekçiler iş başında

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder