ZEYTİN VE BONCUK’UN MACERALARI DEVAM EDİYOR
Kukla oyunumuza başlarken önceki hafta oynadığımız oyunun
konusunu hatırladık. Ve tabii ki kuklalarımızın ismini.
Bu günkü oyunumuzun konusu ise; Zeytin’le Boncuk lunaparkta
en sevdikleri oyuncağa büyük oyuncak bir arabaya binmekten hoşlanır. Fakat bu
oyunda Boncuk hep şoför olmak ister ve direksiyonu hiç bırakmaz. Boncuk kendi
istediği gibi oynamadığı sürece oyunu hep bozar.
Bu noktada çocuklardan Boncuk’un davranışını yorumlamalarını
istedim. Çocuklar Boncuk’a oyuncakla sadece kendisinin oynayamayacağını
Zeytin’in de oynamasına müsaade etmesi gerektiğini söyledi. Oyun çocukların
söylediği biçimde bir daha tekrarlandı.
Kukla oyununun başında Harika Çocuk Y. ve E. isteksiz ve
ağlamaklı idi. Oyunu izlerken her ikisinin de yüz ifadesi değişti.
Etkinliğe katılan grup: Tüm öğrenciler
Etkinliğin türü: Kukla gösterisi
Süresi: 40 dakika (yaklaşık)
Kukla gösterisinden bir an |
UYKU ODASINDA ÇADIR
Uykucu harika miniklerimizin geçtiğimiz günlerde
uyumadan önce bir çadırda uyuma hayalini anlatmaları uygulamamızın çıkış
noktası oldu. Önce öğretmenlerimizle tülleri asacağımız ipleri kirişlere astık.
Çadır yapacağımız alanın altına yatakları sıraladık. Çocukları uyku odasına
getirdik.
Ben: Çocuklar bugün büyük bir çadırın içinde uyumak ister
misiniz?
Çocuklar: Ne büyük bir çadır mı?
Ben: Ama bunun için önce kendi çadırımızı üreteceğiz.
Harika Çocuk 1: Ejderhalara karşı büyük bir çadır.
Harika Çocuk 2: Ormanda bir çadır mı?
Harika Çocuk 3: Çadırın kapısı olmalı.
Hepsi kumaşların bir ucundan tuttu ve epeyce karmaşık bir
işe giriştiler. İplere dolandılar, kumaşları iplerin üzerine koymaya çalıştılar
ve 10-15 dakika hummalı bir uğraşın içine girdiler. Daha sonra harika minikler
sınıflarına indi. İki öğretmenimiz çadırın çatısını düzeltip iplerle
sağlamlaştırdı.
Çocuklar sınıfında iken;
Ben: Çadırımızın çatısı şeffaf. Bakınca gökyüzünü
görebiliriz. Sizce gece olduğunda ne görürüz?
Çocuklar: Yıldızlar, aydede.
Ben: O zaman yıldızlar ve ay dedeyi yapalım ve çadırımızın
tepesine koyalım.
Çocuklar öğretmenlerinin çizdiği yıldızı kestiler, içini
boyadılar. Üçerli, dörderli gruplar halinde yıldızlarını çadırlarını
uyuyacakları yatağın üstüne bıraktılar.
Yatmaya geldiklerinde çocuklara tavşan ve yıldız diye bir
hikaye anlattım.
Bu çalışmanın eğitimsel değeri; küçük yaş gruplarında kesme,
sınırlı boyama, uzanıp ipe kumaş asma, dağınık ipi çözme (yada çözmeye
çalışma), hikaye dinleme, tasarım yapma ve yaptıklarını uygulamaya çalışma gibi
kazanımlar; bir ders gibi sıralı olmayıp esnek geçişli iç içe kullanılan ve
çocuğun katılımının tamamen iç motivasyonla sağlandığı bir uygulama olmasıdır.
Etkinliğe katılan grup: 3-4 yaş gruplarımız
Etkinliğin türü: Fırsat Oyunu
Süresi: 30 -35 dakika (toplam)
Çadır yapma faaliyeti |
Heyy çocuklar çok güzel bir çadırımız var |
Şimdi sıra yıldızları kesmek-boyamak |
Yıldızlar altında uyku vakti |
KUM HAVUZUNDA FAALİYETLER TAM HIZ DEVAM
Sabahtan beri harika inşaatçılarımız (6 yaş üstü) yarım
kalan işlerine ne zaman devam edeceklerini sordular. Saat 14.00’de hadi bakalım
kum havuzu işçileri mesaimiz başlıyor dediğimde hepsi dizime sarılmıştı bile.
Oyunda görev paylaşımları dünün aynısı oldu. Harka Çocuk Ö.
ve Z. kürekle arabalara kum koydular. Harika Çocuk A. büyük araba ile kumu
taşıma ve boşaltma işini üstlendi. Harika Çocuk E. sessiz ve sakin bir biçimde
taşıma işini yürüttü. Bir süre sonra engelli oyun parkurunu kendisine yol
yaptı, kumu bu parkurdan taşıdı. Oyunu yalnız ama keyifli oynadı.
Harika Çocuk Y. ve A. malzeme kullanma konusunda küçük bir
anlaşmazlık yaşadı ama kısa zamanda aralarında hallettiler.
Harika Çocuk E. kendi getirdiği oyuncaklar ile uyumla ve
beceri ile oynadı.
Bugün oyunumuza beş yaşındaki harika çocuklar da eklendi. Harika
Çocuk E. ve A. kum taşıma işine katıldı. Kızlar ise kulede bebekleri ile
oynamayı tercih etti. Harika çocuk E. bu oyunda da onay ve temas ihtiyacında.
Harika Çocuk C: Üst kata çıkıyordum ama merdivenlerden
inemiyordum. Biraz önce kendi kendime inmeyi başardım.
Uygulamanın sonunda 6 yaş üstü öğrencilerimizle toplantı
yaptık. (Hepsi kum havuzunun içine oturdu.)
Ben: Yarın havuzun içinde çalışacağız. Havuzda ne gibi işler
yapmalıyız? Bunu planlayalım ve ihtiyacımız olan malzeme listemizi yapalım.
Yarın sabah bir oyuncak mağazasına gidip, lazım olan malzemelerimizi alalım.
(Şaşkınlık)
Harika Çocuk Y.: Çatıya kaydırak yapalım.
Harika Çocuk 1: Kum havuzu evini boyayalım.
Harika Çocuk 2: Sprey boya ile boyayalım.
Harika Çocuk Ö.: Herkes bir şeyi Nedim Abiye hatırlatma
görevini alsın.
Kum havuzu yapım çalışmaları ciddi bir iştir |
Kürekçiler iş başında |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder